Suntuubi-palvelussa käytetään evästeitä. Palvelua käyttämällä hyväksyt evästeiden käytön. Lue lisää. OK

Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: atrain
Päivämäärä:   4.7.09 08:47:18

mun mielestä on ihan asiallinen kysymys tuo, millaiset suvut näillä on. nimethän on tiedossa, niillä kyllä löytyy.. ei näistä juoksijoita saa, mutta periaatteessa ori voisi periyttää jos riittävän hyvä on. tällainen touhu on ällöttävää. itsekin menin lankaan ja uskoin johonkin pirkkala-tyyliseen rääkkäykseen alun lehtijuttujen perusteella..

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Tiku82
Päivämäärä:   4.7.09 08:53:14

Nuorimmalla orilla olisi sukua periyttääkin, muut ovat suvultaan oudompia joten jalostusarvoa ei ole. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Ravimies
Päivämäärä:   4.7.09 08:56:05

Joo ei voi periyttää näistä yksikään. HEI HALOO!1?! Asiallisin 1v ori ja seki huonompisukunen puhumattokaan et luokka ja näytöt jää uupuun.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: xx
Päivämäärä:   4.7.09 09:02:35

Kyllä nyt jutut lentävät korkealta ja kovaa. Ei ole ihmisen mielikuvituksella rajaa kun näitä ketjuja seuraa...

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: atrain
Päivämäärä:   4.7.09 09:06:56

"...mutta _periaatteessa_ ori voisi periyttää jos riittävän hyvä on."

tais mennä ohi? ihan ok..
viittasin siihen kysymykseen niiden suvuista. jos ihminen on valmis tekemään tällaisen farssin eläinten hoidon laiminlyömistä hyväksikäyttäen jne. niin on kai valmis astuttamaan vaikkapa sitten tällaisella orilla. mitään järkeä siinä ei ole, mutta ori kun ori on käsittääkseni _periaatteessa_ kykenevä sukua jatkamaan. vai onks multa jääny joku hevosanatomian kirja lukematta..

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: että näin
Päivämäärä:   4.7.09 10:29:34

http://www.eskory.suntuubi.com/?cat=10

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: :(((
Päivämäärä:   4.7.09 10:54:23

Ei jumalauta mitä touhua. Nyt kyllä ampuivat yli ja pahasti. Hevoset oli kuvissa ihan ok kunnossa eivät todellakaan rääkättyjä. Tuollainen toiminta on saatava loppumaan. Ei voi vain noin mielivaltasesti toimia. Kai tuolle toiminnalle nyt jotain voi tehdä? Jotain adressia?

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: xx
Päivämäärä:   4.7.09 12:20:04

Kyllä täällä jaksetaan meuhkata mutta moniko tarjoutui auttamaan esim. jaskanlappuussa ja kantamaan monta kertaa päivässä heiniä elukoiden eteen? Ei tainnut näkyä vapaaehtoisia. Lehtikuvan kopukoista ei koko totuutta näe kuten ei myös teksteistäkään. Yrittäkää jo ääliöt tajuta. Kyllä suomessa "pelastettavia" elukoita riittää jokaiselle halukkaalle, siitä vaan hommiin jos mielenkiintoa riittää. Näettepä sitten mitä se on...

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: janne
Päivämäärä:   4.7.09 12:34:34

XX oot ihan oikeassa turha huutelu ja meuhkaaminen ei auta tässä tilanteessa mitään.Ois pitänyt nuo hepat laskea vihreämmille laitumille ei ne toivu ennalleen

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: K.M
Päivämäärä:   4.7.09 12:40:21

xx hyvä,Henkilökohtaisesti olen tekemisissä hevosten kanssa 24/7 joten tiedän tasan tarkkaan missä mennään!

Ymmärrän ja käsitän mitä hevosten hoito/ylläpito/treeni ihmiseltä vaatii,ympäripyöreitä päiviä tässä tehdään eikä töki yhtään.

Eiköhän suurin osa avuntarjoajista ole ihan hevosalan ihmisiä olleet,joilla on realitetit hevostenpitoon hallussa.

Tällainen julkisuus hakuus kyseiselle tapaukselle ihmetyttää,pyöritystä ja pompotusta!

Jos ESKO RY:llä on työntekijöitä joille maksetaan palkkaa,pitääkö minun lähteä heidän puolestaan tekemään heidän työtään ihan ilman palkkaa???

Eläinsuojelutyö on erittäin hieno asia maassamme,ja löytyy hyviä paikkoja joissa rahat menevät täysimääräisinä VAIN JA AINOASTAAN eläinten hyväksi!
Talkoolla ja vapaaehtoistyöllä on erittäin suuri merkitys.
Mutta näköjään mukaan mahtuu aina muutama *mätivä* paise?

Minä toivon todella että emme meuhkaa turhasta täällä tai muuallakaan mediassa...tähän asiaan on puututtava tavalla tai toisella!

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: janne
Päivämäärä:   4.7.09 12:49:27

K.M olet kyllä oikeassa mut kyllä harmittaa sen ori varsan puolesta koska se on mulla syntynyt.Mut mistä sitä tietää mihin paikkoihin ne kiertää.kyllä varsaa tarjotiin mulle takas mut romaanit pyysi siitä älyttömiä kun siitä ei ollut maksettu varsa maksua eikä tunnistettu eli ei kilpailu oikeutta

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: heheh
Päivämäärä:   4.7.09 12:50:14

Miten se Eskon eläinkoti on huonompi vaihtoehto hevosille? Kukkahattutädit taas vauhdissa =D

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: niinpä
Päivämäärä:   4.7.09 12:51:32

"Sastamalan hevosille löytyi uusi koti
03.07. - 14:01 (Luotu: 12:29) - Kommentit: 18

Sastamalan hevoset asuvat nyt Eurassa. Kuva: Kaisu Puranen
Sastamalan hevoset saavat elää. Eläimet on myyty eläinsuojeluyhdistys Esko ry:lle.

Hevosia hoidetaan nyt Eurassa Kirpun eläinkodissa. Kirpun omistaja, eläinsuojeluvalvoja Tanja Koski on yksi yhdistyksen puuhamiehistä, jotka keräsivät rahat hevosten ostoon. Hevoset myi niiden entinen omistaja, joka ei kyennyt huolehtimaan niistä.

Hevosia on kolme, joista yksi on täysikasvuinen ja kaksi varsaa.

- Ensimmäisenä hoidetaan hevosten pahasti kärsineet kaviot ja ne saavat myös matolääkityksen, kertoo Sastamalan kunnaneläinlääkäri Katri Moisala.

- Oli ilo, ettei hevosia tarvinnut lopettaa ja niille löytyi uusi omistaja, hän sanoo.

Aamulehti

Lue myös: Eläinsuojelurikoksesta epäilty isäntä kiistää hevosten laiminlyönnin"

Eskon sivuilla kuitenkin samana päivänä laitettu tieto, että hevoset lopetettu loisten takia???

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: :)
Päivämäärä:   4.7.09 12:59:19

sekavaa mediaa. itse en kannata eskoa kun hyöty ja tarkoitus ei selvinnyt minulle. Tilinpäätös ja kerätyt rahat menivät epäselvyyteen. En kannata hevosten ostoa ,kun ei ole pakko. Eläimet lopetetaan jos tarve. miksi ostaa niitä varoilla????yhdistykselle. Miksi täytyy viedä joku varsa klinikalle ? monttuun on oikea paikka.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: :)
Päivämäärä:   4.7.09 13:12:28

kuka keksi ostaa elukat yhdistykselle? nimi

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: niinpä niin
Päivämäärä:   4.7.09 13:18:26

ettei olis vaan tämä kyseinen eläinsuojelija jonka kaiketi tämä eläinkoti on...kyseenalaista touhua :(

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: rahanpesua?
Päivämäärä:   4.7.09 13:38:57

Noinhan se juuri meni, mutta miksi ostaa ne hevoset, kun se kuitenkin lopetti ne...rahan kierrätystä, suomeksi rahanpesua? Keräys, lahjoitus, kunnan maksama 2 viikon rahotus yms, maksut siirtyvät vaan tililtä toiselle..ja kun tilisiirrot ja kuitit kunnossa, elukat lopetetaan ettei tule kuluja elättämisestä. Eihän tuol kirpun sivuilla muuta olekkaan kuin rahankeräys juttua, "lahjoita, anna, maksa, ja tilinumeroo".
Mutta eipä näytä eläinlääkärikään olevan ihan ajantasalla, ensin hihkuu et "ihanaa kun ei tarvi lopettaa" ja sit seuraavana päivänä kuitenkin lopetetaan "ulko- ja sisäloisten takia", oon joskus kuullu puhuttavan et jotain lääkkeitäkin noihin olis :O heh. olis ny keksiny jonkun vaik kaviokuumeen yms. syyks, ei olis ollu niin läpinäkyvää. Onneks Tanja ei oo lastensuojeluvaltuutettu, johan se varmaan huostaanottais ja lopettais lapsetkin joil olis täitä...

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: :)
Päivämäärä:   4.7.09 13:58:46

jos mulla olisi "firma" en todella kustantaisi mitään tollaista/ ostaa ja heittää rahat kankkulaan lopettaa tuote. ja miksi ne piti ostaa yhdistykselle? yhdistyksen tarkoitus on mikä-onko unohtunut

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: gastillus
Päivämäärä:   4.7.09 15:54:50

up

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Shadowsphere
Päivämäärä:   4.7.09 18:16:42

Pidetään tärkeä keskustelu pinnalla jos jollain olisi jotain uutta asian suhteen.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Dark Jedi
Päivämäärä:   4.7.09 18:28:54

Kukahan tietäisi mikä tässä lopulta on totuus.

Esimerkiksi mikä oli hevosten todellinen kunto kun ne pelastettiin Kirppuun. Mistään ei tunnu löytyvän kuvia esimerkiksi niistä tallioloista mistä ne haettiin, ei kokovartalokuvia hevosista mistä nakisi esimerkiksi kavioiden kunnon. Itse olen nähnyt vain ne kaksi tännekin linkitettyä kuvaa jotka on vaan pääkuvat.

Ja tuo hevosten kohtalon pallottelu, tänään yhtä ja huomenna toista. Joku asia mättää ja pahasti.

Kyllä sitä kummasti Eerikäisen aikaan oli ihan valtakunnallisissa lehdissä kuvia luurangonlaihoista hevosista ja paskaan hukkuvista lehmistä.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Mombasa
Päivämäärä:   4.7.09 18:34:00

Niin. Ehkä ne ei sitten ollu niin kamalan huonosti hoidettuja? Ehkä ongelma oli vain se tallirakennus? Kuvien puuttuminen ihmetyttää. Kaikki tieto on Tanja Kosken mielipiteitä ja näkemyksiä?

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: :)
Päivämäärä:   4.7.09 19:06:18

tapaus smirre 7 v poni huutokauppa 2008 55euroa hintaa tuli. Sitten oli hoidossa ollut 5 viikkoa vain ja kuvassa oli todella hyvännäköinen.

mulla on 5kk ruokittavana ollut samanlainen poni ja nyt vasta se näyttää tolta. jotta kumpi oli heikommassa hapesssa.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Pouhou
Päivämäärä:   4.7.09 19:40:28

Sastamalan hevosista kaksi ehti olla uudessa hoitopaikassa vain päivän

Sastamalan laiminlyödyt kolme hevosta siirrettiin torstaina hoitoon Eläinsuojeluyhdistys ESKO:n eläinkotiin.

Hevosista kaksi ehti olla hoidossa vain päivän ennen kuin ne lopetettiin. Yhdistyksen mukaan lopetuspäätöksen teki eläinlääkäri.

Lääkärin lausunnon mukaan hevosten hoito ja huolenpito oli laiminlyöty jo niin pitkältä ajalta ja niin radikaalisti ettei niitä edes pitkällä ja asiantuntevalla hoidolla ja koulutuksella olisi saatu paranemaan.

Molemmilla eläimillä todettiin voimakas sisäloistartunta sekä tuskallista kutinaa aiheuttava ulkoloistartunta.

ESKO:n mukaan eläimet päästettiin "vihreämmille laitumille" kivun ja kärsimyksen välttämiseksi.

Kolmas hoidossa oleva hevonen voi sen sijaan paremmin. Sille luvataan antaa kaikki tarvittava hoito, lääkintä ja huolenpito.

Sastamalassa paljastui 12. kesäkuuta, että maatilalle oli jätetty hevosia vailla hoitoa kuukausiksi. Osa hevosista jouduttiin lopettamaan heti, mutta 6-vuotias ruuna ja 3- ja 4-vuotiaat orit vietiin eläinhoitolaan toipumaan.

Aamulehti

Jos se ostikin ne siksi, että saa lopettaa ne?

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Caddy
Päivämäärä:   4.7.09 20:08:48

en usko mihinkään eläinsuojelijoiden höpinöihin, jotkut ell:tkin ovat ihme kouhottajia.
Muutamia eläinrääkkäystapauksia olen ilmoittanut ja tosiaan en ole kukkahattutäti vaan ihan terveellä järjellä varustettu ihminen, eläimet ovat niissä tapauksissa olleet huonolla hoidolla ja omistajat ovat saaneet hoito-ohjeet eläinten olojen parantamiseksi.
media on ihmeellinen, tulkitsee lausuntoja miten sattuu (omassa lähipiirissä julkkiksia) ja vedotaan sananvapauteen aika tavalla joten senkään puolesta en ota osaa tähän median mielipiteisiin.
jos hevoset oli huonokuntoisia niin on hyvä että ne on lopetettu, ravurisukuisella lv:llä ei ole mitään arvoa jos se ei juokse tai ole soveltuva siitokseen.
terveitä tapauksia löytyy kyllä kiertämästä, pelastakaa niitä ja annetaan huonokuntoiset mennä taivaslaitumelle.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: J
Päivämäärä:   4.7.09 20:20:13

Jo on jumalau** Tanja ja Eskolla touhua!!
Jos hevosella on matoja ja loisia eikö niitä MUKAMAS voi hoitaa?? Kuten tuolla yllä aiemmin lukikin, että hevoset hoidetaan kuntoon!

Mihin *elvettiin se tanja ne rahat OIKEASTI hassaa?? Avustuksia tulee ja ne rahat menee, MUTTA MINNE?

Tarvisi varmasti perustaa nettiin nyt adressi johon kerätään nimiä jotta saadaan TOSITTEITA KIRPUN/ELÄINSUOJELU YHD.ESKON TILIN KÄYTÖSTÄ JA TUOSTA OUDOSTI JA YLLÄTTÄEN LOPETTETTUJEN HEVOSTEN PUOLESTA JOTAIN FAKTAA, KUN MONET TARJOSIVAT KOTIA JA EIVÄT HEVOSIA SAANET JA NÄMÄ PERKELEET LOPEETIVAT NE.!

JA ANTEEKSI CAPSLOCK ;))

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä:  
Päivämäärä:   4.7.09 20:41:36

Eiköhän niiden hevosten ole parempi päästä taivaaseen kuin ties mihin kiertämään. Kun kerran selkeästi on tiedotettu, ettei hevosia ollut kiinnostunut ottamaan kukaan jolla olisi oikeasti ollut resursseja niistä huolehtimiseen. Kai se on Tanjan ja Esko RY:n asia päättää hevosten kohtalosta, kun kerran heidän omaisuuttaan olivat!

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: just joo
Päivämäärä:   4.7.09 21:11:31

Kyllä ymmärtääkseni hevosille olis ollu ottajia, mutta eivät myyneet niitä.

Olenpa kuullut että kyseinen eläinkoti on ennenkin "ottanut huostaan itselleen" eläimiä hepposin ja kyseenalaisin perustein.

Eikös eläinsujelutarkastuksilla pitäisi antaa eläinten omistajille mahdollisuus korjata asiat, eikä suinpäin ottaa eläimiä itselleen....ja jälleen myytäviksi, kyllähän sillä tekee hyvän tilin:(

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: xx
Päivämäärä:   4.7.09 21:51:11

Mitä tiliä tästä tekee, 6 kopukkaa otettu huostaan joista 1 enää elävien kirjoissa toistaiseksi? Muuta ei ole tähän mennessä tullut kuin kuluja...

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Niin niin
Päivämäärä:   4.7.09 22:24:00

Kirpun vieraskirja on poistettu, päivällä joku oli sinne tyyliin kirjoittanut" teidän toiminta tutkitaan ja asia viedään eteenpäin" Viesti oli poistettu ja ko.nimimerkki oli uudestaan kirjoittanut samankaltaisen viestin ja nyt vieraskirja on poistettu :DD

Taisi tulla joltain suoria sanoja joten poistivat koko kirjan, outoa taas!

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Letkeä seiväs
Päivämäärä:   4.7.09 22:39:17

Todella haiseva juttu! MISSÄ on kuvat hevosista huostaanottopaikalta ja hetkellä??

En usko sanaakaan tähän juttuun!
Tutkintaan toimet,ilman muuta!

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Letkeä seiväs
Päivämäärä:   4.7.09 22:40:25

Ja missä on kuvat,joista näkee muutakin kuin kaulan ja pään ja varsinkin ne NIIIIIIN huonosti hoidetut kaviot???

Varsan kuvassahan ei ollut mitään moitteen sanaa. Aivan hienokuntoinen varsa.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: todistaja
Päivämäärä:   4.7.09 23:05:50

Tamma jonka omistaja itse vei teuraaksi,piti olla kantava.Laskettu aika 4.7.09.Oli katsottu kohtu eläinlääkärin toimesta,ja todettu että oli varsonut parin viikon sisällä.Mutta missä varsa.Sastamalan paikka tutkittu ei löytynyt edes jälkiä synnytyksestä.Ai niin hevosia huostaan otettaessa oli yksi ori päässyt irti ja käynyt ainakin tamman kimppuun.Mitähän salaisuuksia vielä paljastuukaan.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Action
Päivämäärä:   4.7.09 23:45:17

Jossain näissä topiikeissa oli juttua että olisi luonut varsansa "huostaanotto" rytäkässä.
ei ilmeisesti ole ollut tressitön tapahtuma hevosille, edellisenkään kirjoituksen perusteella ...
Amatöörit asialla, jos oreja karkuutellaan..

Ei kyl pitäis oriinkaan paljoa jaksaa, jos ilman ravintoa hylättynä useita kuukausia, jopa vuosia!
Tässä jutussa kusee kaikki mitä T.K on selittänyt...

Ja todella toivon, että tuollainen laitetaan viralta, mahdollisimman pian.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Letkeä seiväs
Päivämäärä:   4.7.09 23:48:35

Minnehän tästä kannattais laittaa tutkintapyyntöä?
Siis kun tämä kunnan ell on ilmeisesti mukana jutussa,lääniin?

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Shadowsphere
Päivämäärä:   4.7.09 23:55:53

Action,
Mä mietin samaa tänään että miten siis vasta vuoden ikäisen hevosen kaviot voivat olla siinä kunnossa että hevonen pitäisi muka lopettaa, etenkin kun omistaja ei ole varsan kasvattaja.
Eihän ne huonolla ruokinnalla kasva edes niin nopeaan että pysyvää ja lopullista vahinkoa saisi aikaan.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Finlex
Päivämäärä:   4.7.09 23:58:27

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2006/20060300

38 §
Eläinsuojeluvalvoja
Lääninhallitus voi määräämillään ehdoilla myöntää oikeuden eläinsuojeluvalvojana suorittaa 39 §:ssä tarkoitettuja tarkastuksia sille, jolla on koulutuksen tai käytännön kokemuksen kautta hankittu riittävä perehtyneisyys tarkastuksen kohteena olevaan eläinlajiin ja sen pidolle asetettaviin eläinsuojeluvaatimuksiin ja joka on suorittanut Elintarviketurvallisuusviraston järjestämän eläinsuojelutarkastuksen tekemistä koskevan eläinsuojeluvalvojakurssin. Tarkastusoikeus voi koskea eläinsuojeluvalvojan pätevyyden mukaan joko yksittäistä tai useampaa eläinlajia. Eläinsuojeluvalvojalla ei ole oikeutta tehdä tarkastusta kotirauhan piirissä.

Eläinsuojeluvalvoja vastaa tarkastuksessa aiheuttamastaan vahingosta siten kuin vahingonkorvauslaissa (412/1974) säädetään, ja hänellä on oltava vakuutus tarkastuksissa mahdollisesti aiheutuvien vahinkojen varalta. Eläinsuojeluvalvojaan sovelletaan tämän lain mukaista tarkastusta suorittaessaan rikosoikeudellista virkavastuuta koskevia säännöksiä.

Lääninhallitus voi peruuttaa myöntämänsä oikeuden, jos eläinsuojeluvalvoja laiminlyö lääninhallituksen määräämien ehtojen noudattamisen tai muutoin olennaisella tavalla rikkoo tarkastusta koskevia velvoitteitaan. Oikeus voidaan peruuttaa myös muusta perustellusta syystä.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Action
Päivämäärä:   5.7.09 00:47:01

Eiköhän ala perusteita jo löytymään ...
Shadow
huonolla ruokinnalla/ madottamatta jättämisellä ei varsat elä!
ulkoloisten häätö maksaa muutaman euron annos ja matolääkkeet maksaa mitä maksaa... ammattitaitoinen seppä 50-100e
hyvälle mallille hevoset olisi saanut n.200e
Lopetus maksaa ainakin saman verran.

Letkeä seiväs
Eiköhän porukka saa aikaiseksi yhteiskanteen.
Jos vaikka sais eläintenpitokiellon ; ))

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Moony
Päivämäärä:   5.7.09 07:50:52

Alan olla entistä vakuuttuneempi, että ns. eläinsuojeluasioissa useinkin on kysymys ihan muista intresseistä ja omistaja on täysin lainsuojaton. Täällä joillakin oli tietoa näiden hevosten omistajasta; onko mahdollista olla yhteydessä häneen, koska hänellä tietysti on parhaat edellytykset tehdä asiassa tutkintapyyntö. Kerätään sitten rahaa tuollaisten eläinkotien sijasta kaltoinkohdelluille omistajille!

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Viikari
Päivämäärä:   5.7.09 09:28:20

Kun ajatuksella lukee kaikki lausunnot ja kirjoitukset mediasta/ Eskon sivuilta niin on todettava että jonkun päässä ajatukset ja toimintamallit senkuin vaihtuu alituiseen ja uskon että tossa olis mukava vyyhti kokeneelle poliisillekin kun tutkisi asiaa tarkemmin..

Lausunnot sen kuin heittelee suuntaan ja toiseen.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: gastillus
Päivämäärä:   5.7.09 11:12:24

http://www.sey.fi/elainsuojelu/seyn_elainsuojeluvalvojat/seyn_vapaaehtoiseksi_valvojaksi

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Koirille ruokaa
Päivämäärä:   5.7.09 11:27:18

Jaa, noinko ne Kirpussa ruokkii koirat? Huostaanotetaan ja pistetään teuraaksi, saahan tuollaisesta nälkiintyneestä kuitenkin muille sapuskaa.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: -
Päivämäärä:   5.7.09 11:30:46

gastillus,

eipä ole vaan TK SEYvalvoja enää,,,,,

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: nyt riittää
Päivämäärä:   5.7.09 12:42:58

parempi olisi kanne nostaa!!!! Liian outoa touhua joka tavalla!

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: päivi
Päivämäärä:   5.7.09 13:09:32

Vänkä juttu se varsan "puoli"kuva mun silmiin ihan o.k ja se pää/kaula kuva kerto että ei loppuosakaan voi kovin kamalalta näyttää,siinä kaulassa oli lihasta.Pahasti nälkiintyneen hevosen kaula on yx tikku.Tämä koko show haisee....

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: ...
Päivämäärä:   5.7.09 13:24:17

Pommittakaa muutkin Iltasanomia juttuvihjeellä, julkisuuteen kaikki nämä epäilyt ja äkkiä.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: +
Päivämäärä:   5.7.09 14:36:14

Olen lueskellut tapauksesta Aamulehdestä ja kun juttu tuntui haiskahtavan, tulin Hevostalli.nettiin saadakseni lisätietoja ja täältähän löytyi...

Kuvat hevosista huostaanottohetkellä kehiin!!!

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: savolainen
Päivämäärä:   5.7.09 14:47:20

Hevosista, jo niistä lopetetuista (riimu pään sisään kasvanut jne) on pakko olla olemassa kuvia. Eläinlääkäri ei viranomaisena voi olla niin tyhmä etteikö olisi kuvannut hevosia ennen lopettamista. Ja jos on ollut, niin mikä on motiivi?

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: savolainen
Päivämäärä:   5.7.09 14:51:14

Onko tämä se sama eläinlääkäri jonka mielestä hevosilla pitää olla yövalo? Näin toisaalla sanottiin?

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Heppa
Päivämäärä:   5.7.09 14:55:42

Sama eläinsuojeluvalvoja.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: savolainen
Päivämäärä:   5.7.09 14:59:25

^ja tämä tyyppikö vaati sitä yövaloa? vai eläinlääkäri?

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: piitu
Päivämäärä:   5.7.09 15:17:16

onkos tällä tk:lla osuutta siihen kiskon(?) jupakkaan joka muutama vuosi sitten oli mediassa?sielä lopetettiin lampaita ja lehmiä puuttuvien korvamerkkien takia?taloudelliset tappiot oli 80000e luokkaa omistjalle ja elukat lahdattiin heidän omalla pihalla ja muistan kun tuli kuvaa tilanteesta jossa nostettiin lehmää jaloista kuorma-auton lavalle ja se sätki vielä vaikka oli "lopetettu"

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Täällä...
Päivämäärä:   5.7.09 15:25:35

Täällä http://keskustelu.suomi24.fi/debate/5231 on paljon mielenkiintoista keskustelua kyseisestä aiheesta, myös vanhempia, samaisen valvojan "eläinsuojelutyöstä", jopa itse tämän valvojan kynsiin joutuneen omakohtaisia kertomuksia, otteita mm. kuulustelupöytäkirjoista...hiukan on ristiriitoja..jokaisella kuullulla eri tarina. Lukekaa...

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Bis
Päivämäärä:   5.7.09 15:48:29

Tässä maassa kiertää ihan tarpeeksi rikkinäisiä ja kipeitä hevosia, joten jos nyt pari hevosta on lopetettu ell:n toimesta, niin voi kyynel.
Antakaa olla jo.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: savolainen
Päivämäärä:   5.7.09 15:49:48

^sulta menee kyllä asian pointti korkealta ohi.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Bis
Päivämäärä:   5.7.09 16:02:17

Ai minulta?
Mä en ymmärrä miten te jaksatte jauhaa tästä asiasta täällä, eikö ole tärkeintä, että hevoset on otettu pois huonoista oloista ja asialle on muutenkin tehty jotain?

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: gastillus
Päivämäärä:   5.7.09 16:04:27

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 5.7.09 11:30:46

gastillus,

eipä ole vaan TK SEYvalvoja enää,,,,,

niin vissiin on lääninvalvoja...

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: wildmare
Päivämäärä:   5.7.09 16:16:23

Bis:entä jos eläinsuojeluvalvojan toiminta on mielivaltaista.?jos et satukaan olemaan joidenkin tahojen suosiossa ja sinulta otetaan hevosesi tällaisen varjolla pois vain siksi ettei naamastasi/mielipiteistäsi/olemuksestasipidetä?
tiedän paljon ihmisiä joiden mielipiteet/status ei miellytä kaikkia ihmisiä, ja nämä ihmiset ovat perheineen/eläimineen turvassa vain koska tuntevat tiettyjä henkilöitä...
sellaisen kuvan saa tämän tapauksen kaikesta media-informaatiosta jota on ollut tarjolla, että kukaan ei ole tällaiselta suojassa..
haluaisin minäkin nähdäKUINKA pahassa jamassa hevoset ovat oikeasti olleet?
Voi toki olla että sisäloiset ovat syöneet suolet hevosilta, matokuuri olisi ollut liian raju niin että olisivat kuolleet matotukkeumaan, tai sitten kuunteluissa on selvinnyt että masdot edenneet keuhkoihin/sydämeen...mistäs me sitä sitten tiedetään?
olen kuullut tapauksesta joka kaatui kuolleena ekk käytävälle ja kun ell avasi, oli sydän ja keuhkot täynnä matoja. ja oli ollut ihan ok näköinen hevonen, hiukan laiha.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: wildmare
Päivämäärä:   5.7.09 16:19:41

btw:juurikin lääninell. ollut töissä, tiedän kuinka kiireisiä ihmisiä nuo ovat. ja lopetus oli näiden eläinten kohdalla oikea päätös.ei sureta.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Bis
Päivämäärä:   5.7.09 16:21:32

Näinkö se on sitten tässä asiassa, että hevosia on otettu turhaan pois?
Onko joku nähnyt nämä hevoset?
Siis teistä joku täällä palstalla?

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: wildmare
Päivämäärä:   5.7.09 16:27:58

Bis:siis niiden kuvien perusteella nyt ei paljon voi sanoa, on otettu sellisesta kulmasta, mutta sen 6v ruunan sivukuva on kyllä ihan hyvä, eli ihan ok-lihaksessa.tukka nyt vähän oli takussa.
mutta jos tuon ell. lausunto pitää täysin kutinsa, eikä ole oikeasti
vaan median vääristelemiä juttuja, niin tämä ell. on antanut täydellisen oikean toimintaohjeen. lääninell kuitenkin valvotaan aika tarkasti (juu tiedän kyllä) etteivät voi tehdä mitä sattuu.
jos isännällä ja tällä ell ennestään antipatioita, ei se ole helpottanut isännän tilannetta lain. ihmisiä nuo ell myös ovat ja jos toinen ei räikeässä tapauksessa ole ollut edes yhteistyökykyinen hevosten olojen parantamiseksi, päätös on ell helppo ja oikea.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Janne
Päivämäärä:   5.7.09 16:54:21

On se riski tossa madotuksessa jos varsat tai aikuisetkin hevoset voivat tukehtua matoihin madotuksen jälkeen.on niitä varsoja kuollut huipputallissakin kun on jäänyt madottamatta et ehkä oli parempi lopetus

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: hepat
Päivämäärä:   5.7.09 16:59:09

oli kyl jo kertaalleen siel madotettu ja coopersectit laitettu, joten ei ois enää ollu ko uusintamadotuksia parit ja parit coopersectit. oli noi ainaki viel pari päivää ennen lopetusta iha täysin elinkelposia ja ori peräti hienos kunnos. kaviot laittamatta kyl ja siks niit ei ollu tarhattukaa olleskaa. mut kavioiski vaa normii vuolemist. et sillee.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Janne
Päivämäärä:   5.7.09 17:05:48

Hepat mistä tiedät noin tarkkaan ton asian.ei ne asiat aina ole noin yksinkertaisia monesti on suolen sisäisiä vammoja ei se madotus aina auta

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: +
Päivämäärä:   5.7.09 17:25:01

Olisiko mitään linkittää nämä Hevostalli.netin ja Suomi24 keskustelut Iltalehden/Iltasanomien/7päivää toimittajille? Jos edes yhtä toimittajaa kiinnostaisi tutkia aihetta ja kirjoittaa tästä? Asia saisi julkisuutta muuallakin kuin täällä Hevostalli.netissä.

Oliko tämä tosiaan sama eläinsuojeluvalvoja ja eläinlääkäri jotka olivat mukana siinä Hevosurheilu-lehdessä olleessa jutussa jossa kerrottiin kuinka vaativat hevosille yöksi "luku"valoja?

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: **
Päivämäärä:   5.7.09 17:31:11

Kyllä vaan, samaiset ihmiset ovat :((

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Janne
Päivämäärä:   5.7.09 17:35:21

Menkää käymään oikein joukolla siellä eskolla tämä asia on saanut liian suuret mittasuhteet.arvostan kyllä eläinten suojelua mut rajansa kaikella

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: olen876
Päivämäärä:   5.7.09 17:35:59

Olen nähnyt tallin josta hevoset pelastettu. Siitä todellakin oli katto romahtanut jne. Tosi huonokuntoinen paikka ulkoapäin. Mutta sisätiloista en tiedä.

http://www.alueviesti.fi/pdf_files/200907010737280.1.pdf

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: wildmare
Päivämäärä:   5.7.09 17:37:46

janne ;juurikin.ei se aina niin yksinkertaista ole..ja kun niillä on voitu todeta muitakin ongelmia, mm.hermostoperäisiä vaurioita (jos ovat olleet vajavaisella pidolla pitkään , kasvavan hevosen hermosto ei toimi ihan täydellä) ja tosiaan sisäisiä vaurioita on voinut syntyä, ja esim. sisäelinten vajaatoimintaa/sydänoireita..vaikeahan tuolla informaatiolla on sanoa.
on hevosia jouduttu pienemmästäkin laittaa pois. oma lv meni kilpailukuntoisena kun havaittiin ettei krooninen keuhkolaajentuma tule olemaan seuraavana kesänä oireeton. ja siitäkös poru syntyi...

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: että näin
Päivämäärä:   5.7.09 19:37:25

Miksi pitää jauhaa sitä hoidotta pitkään ja ilman kunnon ravintoa vuosia?

Tätä samaa jauhantaa melkein koko ajan.

Näistä 4 hevosesta (jotka jätettiin eloon ja joista vielä 2 lopetettiin ja 1 vietiin teuraaksi), oli kauiten tilalla ollut sastamalassa tammikuusta alkaen.

Jos hevonen menee niin täyteen matoja ja kaviot loppuu 5kk olisi syytä lahdata puolet tämän maan hevosista.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Sanz
Päivämäärä:   5.7.09 20:08:53

Muutama vuosi sitten tuli erittäin läheltä seurattua kyseisen naisen "suojelu" työtä. Ensin jahkailtiin vuosia ja sitten kun hevosten/kissojen omistaja joutui sairaalaan tehtiin vasta asialle jotain. Tuolloinkin olisi pari hevosta lopetettu ja muut huutokaupattu(=ostettu kirpulle). Onneksi oikeat eläinystävät pääsivät väliin ja kävivät tekemässä paperit hevosista sairaalassa sekä hakemassa hevoset samantien. Ei ollut enää aamulla mitään huutokaupattavaa/lopetettavaa :) Nykyäänkin nämä kaksi "lopetettavaa" on hengissä, tammalla muutama varsa ja ori käyttöhevosena. Kissat lopetettiin kaikki kesyt mukaanlukien. Eipä ollut mukava katsoa, kun tämä nainen huusi ja meuhkasi metsästäessään kissoja omistajan asunnosta. Tietysti ne juoksivat, huusivat ja hyppivät ikkunoita päin, koska eivät olleet tälläiseen kohteluun tottuneet. Eipä löydy täältä enää arvostusta tälle "eläinystävälle".

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: ohikulkija
Päivämäärä:   5.7.09 20:18:07

En ole lukenut kaikkea, enkä halua lukea!

Puolustatteko täällä eläinrääkkäjiä ja pelastajia ei??

Mm. riimukin raukalla päähän kasvanut, ei ole hoidossa vikaa vai, normaalia hevosenpitoako? Kun joku tulee ja pelastaa täällä haukutaan pelastajat, voi jessus!!

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Viikari
Päivämäärä:   5.7.09 20:41:06

Niin, sinä siinä yllä -kun olisit lukenut tämän kaiken niin ymmärtäisitkin jotain mistä nyt melutaan!

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: fakta
Päivämäärä:   5.7.09 21:03:08

Melua ei olisi jos kyseinen "pelastaja"(t)esim näyttäis KOKOkuvia pelastettavistaan,ei jonnenjoutavia pääkuvia.Luulisi olevan helpompi "ruikuttaa"rahaa jos oikeasti ihmiset näkisivät kärsiviä VUOSIA ilman ruokaa ja vettä olevia eläimiä.Muistan hyvin ne järkkyttävät kuvat pirkkalassa rääkätyistä hevosista..

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: xx
Päivämäärä:   5.7.09 21:08:26

Hepat: otapa aihe puheeksi hevosten hoitajan kanssa, hän kertonee sinulle mikä oli näiden terveydellinen tilanne. Hoitaja saattaa jopa tunnistaa sinut edellisestä kirjoituksestasi ;-)

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: J
Päivämäärä:   5.7.09 21:27:25

Se varsa mitä T.K sanooo 3-vuotiaaksi ON VUODEN!!! Ja T.K tietää kaikkien hevosten OIKEAT iät ja suvun, eräs ihminen kertoi ne siellä, mutta KUSETUS SE ON PIENIKIN KUN KEKSII IÄT JA MUUT.

lINKITTÄÄKÄÄ TÄÄ JA SUOMI.24 KESKUSTELU SATAKUNNAN KANSAAN YM. ITSE SEN JO TEHNYT!!

Ja adressi kehiin!! T.K:n ja eskon toimet tutkittava!

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: asiaa
Päivämäärä:   5.7.09 21:38:14

J puhuu asiaa, kyllä tommonen pitää saada loppumaan !!

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: mitsu
Päivämäärä:   6.7.09 07:29:43

up

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: ...
Päivämäärä:   6.7.09 08:41:28

upitus

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Action
Päivämäärä:   6.7.09 12:04:34

Olikohan lopulinen tarkoitus saada muille eläinkodin asukeille ruokaa, kerta kitissyt rahojen vähyydestä?

mitään muuta järkevää syytä en tähän järjettömyyteen näe.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: tilda
Päivämäärä:   6.7.09 12:20:20

Kuvat, joita pyydätte, ovat poliisin esitutkintamateriaalia. Ei niitä niin vain toimittajille anneta...

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Action
Päivämäärä:   6.7.09 12:41:26

eiköhän tutkintakin jossain vaiheessa ole suoritettu.

Luulen ettei asianomistajat tätä ihan heti unohda, nykyiset eikä entiset.

Ja meidän sennula muistaa kyllä ja tämä jury on todella armoton!
On liikkunut pienempienkin asioiden puolesta.
Ja se mikä parasta sennula on valtakunnallinen.

Kaikki meistä tuntee useita hevosihmisiä,jos tämä massa liikahtaa, niin siinä on T K apurineen entinen.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: xx
Päivämäärä:   6.7.09 12:47:20

Jaa, että ruoaksiko meinasit näitten kopukoiden joutuvan? No, juu. Yksi teurastamon kautta ihmisten tai koirien suuhun ja 4 honkajoelle kärpästen atriaksi. Siinä sulle ruokaa, huoh...

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä:  
Päivämäärä:   6.7.09 12:49:01

"Jaa, että ruoaksiko meinasit näitten kopukoiden joutuvan?"

Näillä kerjätään ihmisiltä lahjoituksia. Käy Eskon/Kirpun kotisivulla, on yhtä tilinumeroa ja kerjuuta koko etusivu

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Action
Päivämäärä:   6.7.09 13:32:30

Tiedän että sennulaa käy lukemassa mm. poliisit, ellit,lääkärit, asianajajat,eläinsuojelijat, kasvattajat ym ym joilla on vaikutusvaltaa.
ja tämän tapauksen kohdalla, voi kaikki todeta, ettei tässä ole toimittu oikeudenmukaisesti eikä rehellisesti, eikä edes eläinsuojelulain mukaisesti.

Ja kuten olen jo aikaisemmin todennut en lahjoittaisi senttiäkään noin mielipuoliseen toimintaan
tämä "hoitokoti" on läpikulkumatka kuolemaan.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Viikari
Päivämäärä:   6.7.09 13:56:10

Action

Veit sanat suustani. Toivottavasti tästä todellakin tehdään tutkintapyyntö!

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Action
Päivämäärä:   6.7.09 14:43:11

Jatkotoimenpiteitä odotellessa... jokainen voi käydä linkittelemässä tätä topsua, kaikkiin mahdollisiin paikkoihin missä "kerää" rahaa...
Ihmisillä oikeus tietää kolikon kääntöpuolikin.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Heppa
Päivämäärä:   6.7.09 15:12:10

Edellä kommentti madotuksesta:
"On se riski tossa madotuksessa jos varsat tai aikuisetkin hevoset voivat tukehtua matoihin madotuksen jälkeen.on niitä varsoja kuollut huipputallissakin kun on jäänyt madottamatta et ehkä oli parempi lopetus."

Kai ne sentään jo 3 viikkoa sitten, eläinkotiin viedessä madotettiin? Eikö mahdollinen tukos/tukehtuminen tapahtuisi juuri sen ensimmäisen madotuksen yhteydessä - silloinhan niitä (mahdollisesti) runsaasti esiintyviä matoja kuolee paljon aiheuttaen tukoksen. Eivät kai myöhemmin tehtävät madotukset enää aiheuta vaaraa?

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Järkky
Päivämäärä:   6.7.09 15:17:51

Järkyttävää, mielivaltaista, asiantuntematonta, huijarimaista toimintaa!

Asiat pitää saada päivän valoon, tietämättömät syytävät rahaa tuonne vaikka rahat menee johonkin muuhun kuin eläinten hoitoon! Onko lehtiä pommitettu, tästä on niin iso haloo että selvää on että joku tässä haisee. Haisee jo ihan sen perusteella kun lehtijuttuja lukee, puhutaan yhtä ja huomenna toista, eikä vaikuta asiantuntevalta käsittelemään hevosia.

Miksi joku Aamulehti suojelee tätä? Eikö tässä maassa ole sananvapaus, ja uskalleta kyseenalaistaa kun selvästi paska haisee?

EI SAVUA ILMAN TULTA!

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: pojo
Päivämäärä:   6.7.09 15:33:12

Lukaisin molemmat ketjut ja lehtijutut, täähän on ihan amatöörimäistä. ASIAKIRJAT JULKI PRKL!!!

Ei luulis noin vaikeaa olevan Suomessa hevosen pito, lopettaminen tai myyminen ilman luurankoja kaapissa.

Mölytkää!

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Heppa
Päivämäärä:   6.7.09 16:41:43

up

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: ..
Päivämäärä:   6.7.09 16:57:58

Eläinsuojelutyö on hienoa ja arvokasta työtä, jos motiivina on aidosti eläinten hyvinvointi ja auttaminen.. Mutta, jos motiivi on rahankeruu ihmisiltä omiin tarpeisiin vetoamalla myötätuntoon viattomia luontokappaleita kohtaan, niin se on jo törkeyden huippu..! Sama pätee kaikenlaiseen toimintaan mikä pyörii avustusrahoilla.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Q
Päivämäärä:   6.7.09 18:28:34

K.M

ota yhteyttä meiliin! asiaa! :-)

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Heppa
Päivämäärä:   6.7.09 18:53:37

Sastamalan hevoset vietiin Eskon eläinkotiin (30.6.2009 asti toimi nimellä Kirpun eläinkoti). Kirpun eläinkodin päätoimiala on ollut 31.12.2007 lähtien urheilu- ja liikuntakoulutus, ei suinkaan eläinten hoito!
Katsokaa itse YTJ - tietopalvelu - yrityshaku!

Ja rahaa on kerätty (ja saatu) eläinten hoitoon!

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: wildmare
Päivämäärä:   6.7.09 19:01:39

Heppa:jos et tiedä keuhkoihin/sydämeen vaeltavien hakamatojen(?muistaakseni juuri hakamatoja)) kierto on 10vrk, mikä tarkoittaa että munasta kuoriutuvat haka(?)madot kuolevat vasta kun hevonen madotetaan uudelleen 10vrk ensimmäisen madotuksen jälkeen, jolloin voi edelleen syntyä tukos...sekä suolistoon, sydämeen että keuhkoihin...ja tosiaan matohäätö vaikuttaa vuorokauden-kahden kuluttua imeydyttyään kokonaan..joten viive on n.2 vk.
ota asioista selvää.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: m
Päivämäärä:   6.7.09 19:08:13

Kuinka hevonen tosiaan voi olla niin täynnä matoja että se pitäisi lopettaa, jos se on madotettu viimeksi esim. puoli vuotta sitten? Varmasti yli puolet Suomen harrastehevosista madotetaan max 2 kertaa vuodessa, toisia ei koskaan...

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Hakamato
Päivämäärä:   6.7.09 19:43:45

Hakamato on koirilla, kissoilla, susilla ja ketuilla esiintyvä sisäloinen. Yleisimmät hakamadot ovat (Ancylostoma caninum) joka esiintyy koirilla ja (Uncinaria stenocephala)joka esiintii sekä koirilla että kissoilla. Ja jos hevoset ovat olleet ilman ruokaa ja vettä kuukausia jopa vuosia, mistä nämä koirien ja kissojen yms. lihansyöjien loiset olisivat tulleet?

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: wildmare
Päivämäärä:   6.7.09 20:21:42

Hakamato: anteeksi ei ollut hakamato vaan suolisaivartaja.ja saivartaja siis munii , kuoriutuneet toukat vaeltavat verisuonia pitkin, pahassa tapauksessa.
ja kyseessä siis on esimerkki siksi ettemme me voi tietää hevosten lopetussyytä ja mato-ongelma on vain yksi, todennäköinen, vaihtoehto.
toinen vaihtoehto on että hevoset on lopetettu salaliittoteorian mukaisesti.
kolmas vaihtoehto on että hevosten kunto on äkillisesti romahtanut, niille on tehty hoitovirhe, joku on maksanut hevoset hautaan, mitä nyt sitten ikinä...
kaikki täällä esittävät vain oletuksia. minä en lähde puoltamaan tai vastustamaan, tahtoisin vai Faktaa mikä tilanne oli..

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: topi
Päivämäärä:   6.7.09 20:24:46

tai neljäs vaihtoehto että lopetettu täysin mielivaltaisesti :/

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: topi
Päivämäärä:   6.7.09 20:31:39

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200907069887176_uu.shtml

hyvä että saadaan oikeamielinen diagnoosi

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: wildmare
Päivämäärä:   6.7.09 20:32:39

edelleenkään en ota syihin kantaa.toivoisin kunnon tutkimuksia menettelytavoista, jos viranomaiset katsovat siihen olevan tarvetta.kyllä läänissä ryhdytään epäilemään jos asiasta nousee iso juttu /ja tai tarvittava toimenpidedokumentointi ei ole riittävää. eli luottaisin nyt että lääni puuttuu kyllä ell/eläinsuojelijoiden toimintaan jos katsovat tarpeelliseksi.
ei lääninell. ole "turvassa" tutkinnalta. mutta heillä yleensä on riittävät dokumentit toimintansa tukena,näin toivoisin olevan tässäkin tapauksessa.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
 Re: Sastamalan hevoset vol.2
Lähettäjä: Saivartaja
Päivämäärä:   6.7.09 20:38:31

Hevosen suolisaivartaja (Gasterophilus intestinalis) on kiiliäiskärpäsiin kuuluva hevosen loinen ja Gasterophilus-suvun yleisin laji. Hevosen suolisaivartaja on Suomessa nykyään melko harvinainen. Saivartajatoukat ärsyttävät suolen seinämää ja niiden aiheuttamien haavaumien tulehtuminen on mahdollista. Suuri määrä toukkia saattaa jopa tukkia suolen ja aiheuttaa isännän kuoleman.

Joten jos näin olisi, hevoset olisivat todennäköisesti jo kuolleet sinne talliin ennen "pelastajien" tuloa. Tämäkin loinen olisi ollut hoidettavissa, joten alkaa oikeasti kaikki tekosyyt elänten lopettamiseen käytetty?

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
   |  Näytä viestiotsikot       <<-  |  ->>


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.

©2017 Satakunnan eläisuojelu lainmukaiseksi - suntuubi.com